Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

obchodnej spoločnosti Health Academy s.r.o., so sídlom Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, IČO: 059 46 514, DIČ: CZ05946514, zapísaná v obchodnom registru u Městského soudu v Praze, oddiel C, vložka 273525, kontaktné údaje obchodnej spoločnosti: objednavky@healthfactory.sk, tel. +421 919 434 552 (Po – Pá od 9:00 do 16:00), sociálne siete: Facebook healthfactoryczsk (Po – Pá od 9:00 do 16:00) pro predaj zboží prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetové adrese https://www.healthfactory.sk/.

  1. Úvodné ustanovenie

 

Tieto všeobecné obchodní podmienky („Podmienky“) obchodnej spoločnosti Health Academy s.r.o., so sídlom Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, IČO: 059 46 514, DIČ: CZ05946514, zapísaná v obchodnom registru u Městského soudu v Praze, oddiel C, vložka 273525 („predávajúci“) upravujú vzájomná práva a povinnosti predávajúceho a osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webové stránke umiestené na internetové adrese https://www.healthfactory.sk/ („internetový obchod“), a to prostredníctvom rozhraní tejto webové stránky („webové rozhraní obchodu“).

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v  zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu Podmienky ochrany osobných údajov.

Ustanovenia Podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

  1. Niektoré definície

1.1 Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar.

1.2. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie.

1.3. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu.

1.4. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.

1.5. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu.

1.6. Objednávka je neodvolateľný návrh kupujúceho na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s predávajúcim.

1.7. Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na internetovom obchode.

1.8. Zákaznícky účet je účet zriadený na základe údajov uvedených kupujúcim, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv;

1.9. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom internetového obchodu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od predávajúceho dostane kupujúci potvrdenie Objednávky.

1.10. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

2. Všeobecné ustanovenia A POUČENIE

2.1. Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie obchodu.

2.2. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne a pravdivé.

2.3. Na webovom rozhraní obchodu neposkytujeme prístup k hodnoteniu Tovaru vykonanému hodnoteniu inými spotrebiteľmi.

3. ZÁKAZNíCKy ÚČET

3.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu („zákaznícky účet“). Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru aj bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

3.2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

3.3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

3.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

3.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj zákaznícky účet dlhšie nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a obchodných podmienok.

3.6. Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

  1. VERNOSTNÝ PROGRAM

 

4.1. Prevádzkovateľom vernostného programu je predávajúci.

4.2. Vernostný program je formou podpory nakupujúcim zákazníkom. Za každý nákup získa kupujúci v súlade s podmienkami vernostného programu vernostné body. Prístup k vernostnému programu je iba cez webové rozhranie obchodu

4.3. Vernostný program je platný a môžu ho využívať iba zákazníci (kupujúci), ktorí majú zákaznícky účet. Registráciou do zákazníckeho účtu sa kupujúci sa registruje, resp. sa stáva členom vernostného programu.

4.4. Predávajúci je oprávnený meniť podmienky vernostného programu aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

4.5. Predávajúci si ďalej vyhradzuje možnosť vernostný program kedykoľvek ukončiť, a to aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

4.6. Podmienky získania a uplatnenia vernostných bodov v rámci vernostného programu sú upravené tu: https://www.healthfactory.sk/vernostny-program/.

4.7. Pokiaľ kupujúci zakúpený tovar vracia, vracia spolu s ním aj vernostné body, ktoré získal pri jeho objednaní. Predávajúci preto bodovú bilanciu, resp. stav vernostných bodov prepočíta na stav pred nákupom tohto vráteného tovaru. Rovnako postupuje predávajúci aj v prípade, že objednávku z akéhokoľvek dôvodu kupujúci stornuje alebo ju neuhradí.

4.8. Kupujúci je povinný:

4.8.1. dodržiavať podmienky vernostného programu;

4.8.2. využívať možnosti a podmienky vernostného programu v súlade s dobrými mravmi;

4.8.3. informovať predávajúceho o skutočnostiach vedúcich k poškodeniu kupujúceho alebo predávajúceho;

4.8.4. sledovať zmeny podmienok vernostného programu.

4.9. Nevyužité vernostné body po 6 mesiacoch od ich pripísania do vernostného programu kupujúceho prepadajú.

4.10. Pri porušení podmienok vernostného programu môžu byť kupujúcemu odobrané získané vernostné body.

4.11. Pri závažnom porušení podmienok vernostného programu môže byť kupujúci vylúčený z vernostného programu

  1. Uzatvorenie zmluvy

 

5.1. Zmluvu s predávajúcim je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

5.2. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom internetového obchodu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí kupujúci. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradí za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované predávajúcim teda nad rámec Celkovej ceny nemusí kupujúci očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasí kupujúci s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.

5.3. K tomu, aby medzi predávajúcim a kupujúcim došlo k uzatvoreniu Zmluvy, je potrebné, aby kupujúci na internetovom obchode vytvorili návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:

5.3.1. informácie o nakupovanom Tovare (na internetovom obchode označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom „Do košíka");

5.3.2. informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia internetového obchodu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe kupujúcim zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;

5.3.3. identifikačné údaje kupujúceho slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;

5.4. V priebehu tvorby návrhu Objednávky môže kupujúci až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednať s povinnosťou platby" kupujúci vytvorí Objednávku. Pred stlačením tlačidla musí kupujúci ale ešte potvrdiť oboznámenie sa a súhlas s tými Podmienkami, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby " budú všetky vyplnené informácie odoslané predávajúcemu.

5.5. Ihneď po prijatí objednávky zašle predávajúci kupujúcemu oznámenie o prijatí objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci zadal pri objednávaní tovaru. Toto oznámenie je automatické a nepredstavuje uzavretie zmluvy. Prílohou oznámenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva sa uzatvára až po akceptácii objednávky predávajúcim. Potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim sa doručuje na e-mailovú adresu kupujúceho. Kúpna zmluva sa uzatvára potvrdením objednávky predávajúcim na e-mailovú adresu kupujúceho.

5.6. Môžu nastať aj prípady, kedy predávajúci nebude môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy kupujúci objedná väčší počet kusov Tovaru, než koľko je zo strany predávajúceho umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov Tovaru však predávajúci vždy v rámci internetového obchodu vopred poskytne a nemala by byť pre kupujúceho prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže predávajúci Objednávku potvrdiť, bude kupujúceho kontaktovať a zašle kupujúcemu ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy ponuku kupujúci potvrdí na e-mailovou adresu predávajúceho uvedenou v čl. 13.12 Podmienok.

5.7. Všetky objednávky akceptované predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže stornovať objednávku dovtedy, kým kupujúci nedostane potvrdenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže stornovať objednávku len telefonicky alebo e-mailom, pričom tieto kontaktné údaje sú uvedené v čl. 13.12 Podmienok.  

5.8. V prípade, že dôjde k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvádzaní ceny tovaru v internetovom obchode alebo pri objednávaní, predávajúci nie je povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu ani v prípade, ak bolo kupujúcemu zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa obchodných podmienok. Predávajúci bez zbytočného odkladu informuje kupujúceho o chybe a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva sa v takomto prípade uzatvára potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho uvedenú v článku 13.12 Podmienok.

5.9. V niektorých prípadoch predávajúci umožňuje kupujúcemu využiť zľavu na nákup tovaru. Na poskytnutie zľavy musia kupujúci vyplniť informácie o tejto zľave vo vopred určenom poli. Ak tak kupujúci urobí a podmienky na poskytnutie zľavy sú splnené, tovar bude kupujúcemu poskytnutý so zľavou.

5.10. Zľavy / akcie / benefity (ďalej spoločne len „zľava") sú platné v súlade s ich obchodnými podmienkami výlučne od a do určeného dátumu danej zľavy alebo do vypredania zásob tovaru. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak alebo ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak, jednotlivé zľavy nie je možné kombinovať.  

5.11. Zľavy a vernostné body (získané vo vernostnom programe) sa v súlade s právnymi predpismi nevzťahujú na počiatočnú dojčenskú výživu a potraviny na osobitné lekárske účely.

5.12. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok  na zaplatenie Celkovej ceny.

5.13. V prípade, že má kupujúci zriadený Zákaznícky účet, môže urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade má ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Zákazníckeho účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

  1. cenové a platobné podmienky, výhrada vlastnického práva

 

6.1. Cena je vždy uvedená v rámci internetového obchodu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci internetového obchodu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.

6.2. Celková cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.

6.3. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:

6.3.1. bezhotovostná online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Shoptet Pay;

6.3.2. bezhotovostná platba prostredníctvom elektronickej peňaženky Google Pay;

6.3.3 okamžitá platba virtuálnou menou Bitcoin;

6.3.4. bezhotovostná online platba kartou prostredníctvom platobnej brány GoPay;

6.3.5. bezhotovostná online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Comgate;

6.3.6. bezhotovostná online platba pre majiteľa účtu Tatra banky;

6.3.7. bezhotovostná online platba pre majiteľa účtu vo VÚB banky;

6.3.8. bezhotovostná online platba pre majiteľa účtu v Slovenskej sporiteľni.

6.4. Z akých spôsobov platby si kupujúci môže vybrať, závisí od krajiny, do ktorej je tovar doručený. Ak je tovar dodaný na adresu v

6.4.1. na území Slovenskej republiky, je možné zaplatiť Celkovou cenu platobnými spôsobmi uvedenými pod body 6.3.1 až 6.3.8.

6.4.2. na Belgicka, Dánska, Francúzska, Grécka, Holandska, Chorvátska, Írska, Nemecka, Portugalska, Rakúska, Slovinska, Španielska, Švajčiarska, Švédska, Talianska, je možné zaplatiť Celkovou cenu platobnými spôsobmi uvedenými pod body 6.3.1., 6.3.2, 6.3.4.

6.5. Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia.

6.6. Informácie o spôsoboch platby sú k dispozícii v internetovom obchode v sekcii „Spôsoby platby" () a tvoria neoddeliteľnú súčasť Podmienok.

6.7. Kupujúci si tiež môže zvoliť platbu v niektorých kryptomenách akceptovaných predávajúcim (napr. Bitcoin) ako spôsob platby. Ak v takomto prípade kupujúci z akéhokoľvek dôvodu požaduje vrátenie kúpnej ceny za zakúpený tovar, kúpnu cenu je možné vrátiť len v mene uvedenej na faktúre za takto zakúpený tovar (spravidla v slovenských korunách) a vo výške uvedenej na faktúre. Akékoľvek pohyby výmenného kurzu kryptomien sa nebudú brať do úvahy pri vrátení kúpnej ceny, s ktorou kupujúci vyjadrí svoj súhlas.

6.8. Ak nie je v kúpnej zmluve dohodnuté inak, Celková cena je splatná do 2 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

6.9. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány sa kupujúci riadi pokynmi príslušného poskytovateľa elektronických platieb a v prípade platby online bankovým prevodom podľa pokynov banky, v ktorej má kupujúci účet.

6.10. V prípade platby cez „Premium SMS“ kupujúci postupuje podľa pokynov svojho mobilného operátora .

6.11. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhradiť kúpnu cenu spolu s variabilným symbolom platby.

6.12. V prípade, že je kupujúci v omeškaní s úhradou kúpnej ceny, predávajúci zašle na e-mail kupujúceho (oznámený pri objednávke tovaru) upomienku, ktorou predávajúci vyzve kupujúceho na zaplatenie kúpnej ceny. V prípade, že kupujúci nezaplatí kúpnu cenu ani pri druhej výzve (tzn. v lehote uvedenej v druhej upomienke na zaplatenie kúpnej ceny), predávajúci zruší objednávku. Predávajúci informuje kupujúceho o zrušení objednávky e-mailom.  

6.13. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný postupovať v súlade s článkom 6.12 Podmienok v prípade, ak je kupujúci v omeškaní s úhradou kúpnej ceny za tovar, resp. za objednávku, v rámci ktorej si kupujúci objednal tovar s krátkym dátumom exspirácie (tzn. do uplynutia dátumu minimálnej trvanlivosti alebo dátumu exspirácie v čase objednania tovaru zostávajú menej ako 3 mesiace). V týchto prípadoch je predávajúci oprávnený stornovať objednávku ihneď po tom, ako je kupujúci v omeškaní s úhradou kúpnej ceny.  

6.14. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohovú platbu ani inú podobnú platbu. Platba kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.

6.15. Faktúra bude predávajúcim vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Objednávke.

6.16. Vlastnícke právo k Tovaru na kupujúceho prechádza až potom, čo zaplatí Celkovú cenu a Tovar prevezme. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na účet predávajúceho, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.

  1. doručenie tovaru, prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy

 

7.1. Tovar je možné doručiť do týchto krajín: Slovenská republika, Belgicko, Dánsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Nemecko, Portugalsko, Rakúsko, Slovinsko, Španielsko, Švajčiarsko, Švédsko, Taliansko. Konkrétne krajiny, kam zasielame a ceny za poštovné sa zobrazia kupujúcemu v druhom kroku nákupného košíku - Platba a doprava.

7.2. Voľba spôsobu doručenia sa vykonáva pri zadávaní objednávky. Všetky ponúkané spôsoby doručenia, ich aktuálne podmienky a ceny pro doručení v rámci Slovenskej republiky nájde kupujúci v internetovom obchode v sekcii „Spôsoby dopravy objednávok" (). Doprava do zahraničia (tzn. do inej krajiny než Slovenskej republiky) sa účtuje podľa tarifu prepravnej spoločnosti a cena sa zobrazí kupujúcemu v druhom kroku nákupného košíku - Platba a doprava.

7.3. Dostupné spôsoby doručenia môžu závisieť od spôsobu platby a adresy dodania zvolenej kupujúcim, ako aj od hmotnosti objednaného Tovaru.

7.4. Celkový čas dodania Tovaru kupujúcemu zahŕňa čas prípravy objednávky na odoslanie predávajúcim a dodanie Tovaru dopravcom.

7.5. Dodacia lehota vždy závisí od dostupnosti Tovaru a zvoleného spôsobu dodania a platby. Priemerná dodacia lehota Tovaru je 5 - 20 pracovných dní, vo výnimočných prípadoch môže byť dodacia lehota dlhšia. V prípade vyššej moci predávajúci nezodpovedá za včasné dodanie Tovaru.

7.6. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru bude predávajúci informovať kupujúceho bezodkladne, a to e-mailom, pričom právo kupujúceho odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia predávajúceho o novom termíne doručenia Tovaru je aj žiadosť predávajúceho adresovaná kupujúcemu na vyjadrenie, či kupujúci trvá na dodaní objednaného Tovaru v novom termíne.

7.7. Cena za dodanie tovaru, v závislosti od spôsobu expedície a prevzatia tovaru, je uvedená pri zadávaní objednávky a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, že je spôsob dodania dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, kupujúci znáša riziko a akékoľvek dodatočné náklady spojené s týmto druhom dopravy.

7.8. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je povinnosťou kupujúceho skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a predávajúcemu. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je povinnosťou kupujúceho Tovar od dopravcu prevziať.

7.9. Kupujúci je povinný prevziať Tovar v dohodnutom mieste a čase. V prípade, kedy kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 7.8 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie povinnosti predávajúceho doručiť Tovar kupujúcemu. Zároveň to, že kupujúci neprevezme Tovar, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim. Ak Tovar neprevezme kupujúci ani v dodatočnej lehote, vzniká predávajúcemu právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu podstatného porušenia Zmluvy zo strany kupujúceho. Ak sa rozhodne predávajúci predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy toto odstúpenie doručí kupujúcemu. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.

7.10. Ak je z dôvodov vzniknutých na strane kupujúceho Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je povinnosťou kupujúceho nahradiť predávajúcemu náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov zašle predávajúci na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.

7.11. Nebezpečie škody na Tovare na kupujúceho prechádza v okamihu, keď ho prevezme. V prípade, keď Tovar neprevezme, s výnimkou prípadov podľa čl. 7.8 týchto Podmienok, prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy kupujúci mal možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane kupujúceho k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre kupujúceho znamená, že od tohto okamihu nesie všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru. 

  1. práva zo zodpovednosti za vady

 

8.1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady

 8.1.1. Predávajúci sa zaväzuje, že Tovar dodá kupujúcemu v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.

8.1. 2. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí. Pri použitom Tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena.

8.1.3. Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru zo strany kupujúceho.

8.1.4. Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru zo strany kupujúceho.

8.1.5. Práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatní v záručnej dobe. Avšak práva zo zodpovednosti za vady pri Tovare, ktorý sa rýchlo kazí, musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe, inak práva kupujúceho zaniknú.

8.2. Predávajúci zaručuje, že v dobe prechodu nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru podľa čl. 7.11 Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:

8.2.1. má vlastnosti, ktoré si predávajúci s kupujúcim dohodol, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré predávajúci pri popise Tovaru uviedol, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;

8.2.2. je vhodný na účely, ktoré predávajúci uviedol alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;

8.2.3. zodpovedá akosti alebo vyhotoveniu dohodnutej vzorky, ak bola kvalita alebo vyhotovenie stanovené podľa vzorky;

8.2.4. je v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti;

8.2.5. spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;

8.2.6. nie je zaťažené právami tretích strán.

8.3. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

8.3.1. Ak je kupujúcemu Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiada predávajúci kupujúceho, aby takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberal a aby predávajúcemu túto skutočnosť bezodkladne oznámil na telefónnom čísle: +421 919 434 552  alebo e-mailom na objednavky@healthfactory.sk.  V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) je kupujúci povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 8.4.1. nižšie. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebude predávajúci prihliadať.

8.3.2. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), je kupujúci povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 8.4.1. nižšie bez zbytočného odkladu po tom, čo vadu na Tovare zistil, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

8.3.3. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôže kupujúci uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod.

8.3.4. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak o vade vedel pred prevzatím Tovaru, resp. predávajúci na ňu upozornil alebo kupujúcemu z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.

8.4. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)

8.4.1. V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. 2, môže kupujúci takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať):

8.4.1.1. písomne zaslaním na adresu predávajúceho (čl. )

8.4.1.2. elektronickou formou na e-mail predávajúceho: objednavky@healthfactory.sk

8.4.1.3. pomocí formulára dostupného v internetovom obchode v sekcii Vrátenie tovaru a reklamácia https://www.healthfactory.sk/vraceni_a_reklamace/

Pre reklamáciu podľa bodu 8.4.1.1, 8.4.1.2 môže kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany predávajúceho, ktorý tvorí prílohu Podmienok.

8.4.2. V oznámení, ktorým si kupujúci uplatňuje reklamáciu uvedie predovšetkým popis vady Tovaru a svoje identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý má záujem dostať vyrozumie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bode 8.5.4. až 8.5.8., si uplatňuje.

8.4.3. Pri uplatnení reklamácie predloží kupujúci aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u predávajúceho, inak nie je predávajúci povinný reklamáciu kupujúceho uznať.

8.4.4. Za deň začatia reklamačného konania považuje predávajúci deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi (podľa bodu 8.4.3). V prípade, ak je podanie kupujúceho, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od kupujúceho vyžiada doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia doplneného podania.

8.4.5. Ak kupujúci nedoplní podanú reklamáciu v zmysle bodu 8.4.4. tohto článku bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia výzvy predávajúceho podľa bodu 8.4.4. tohto článku, bude predávajúci považovať podanie kupujúceho za neopodstatnené.

8.5. Vybavenie reklamácie

8.5.1. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 8.5.4. až 8.5.8.) uplatňuje, určí predávajúci spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie kupujúcim.

8.5.2. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybaví predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch môže predávajúci reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.

8.5.3. O vybavení reklamácie je predávajúci povinný vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení bude predávajúci kupujúceho informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašle predávajúci opravený Tovar alebo Tovar vymení za nový tovar alebo vráti zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa s kupujúcim nedohodne inak.

8.5.4. Ak ide o vadu, ktorú môže predávajúci odstrániť, má právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru odstráni bez zbytočného odkladu.

8.5.5. Namiesto odstránenia vady môže kupujúci požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak predávajúcemu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.

8.5.6. Namiesto odstránenia vady Tovaru môže predávajúci vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak kupujúcemu to nespôsobí závažné ťažkosti.

8.5.7. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby kupujúci Tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má právo na výmenu Tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva kupujúcemu prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.

8.5.8. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.

8.5.9. Reklamáciu vybaví predávajúci odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.

8.6. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa“), a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov („Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).

8.7. Ak si kupujúci uplatní reklamáciu Tovaru:

a. počas prvých 12 mesiacov od kúpy Tovaru, môže predávajúci reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia od kupujúceho nebude predávajúci vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie predávajúci poskytne najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie;

b. po 12 mesiacoch od kúpy a takúto reklamáciu predávajúci zamietol, v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať Tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci zašle Tovar na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci preukáže odborným posúdením zodpovednosť predávajúceho za vadu Tovaru, môže si kupujúci reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný uhradiť kupujúcemu do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

8.8. V prípade, že kupujúci je spotrebiteľ, má právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.

8.9. Týmto predávajúci riadne poučil kupujúceho o jeho  právach, ktoré mu vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy kupujúci potvrdzuje, že mal možnosť prečítať si podmienky reklamácie Tovaru.

 9. Odstúpenie od zmluvy

9.1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.

9.2. V prípade, že kupujúci je spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, má v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že medzi predávajúcim a kupujúcim bola uzatvorená Zmluva, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že bola uzatvorená Zmluva, na základe ktorej predávajúci bude Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môže kupujúci odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom, a to:

9.2.1. písomne zaslaním na adresu predávajúceho (čl. )

9.2.2. elektronickou formou na e-mail predávajúceho: objednavky@healthfactory.sk

9.2.3. pomocí formulára dostupného v internetovom obchode v sekcii Vrátenie tovaru a reklamácia https://www.healthfactory.sk/vraceni_a_reklamace/.

9.2.4. Pre odstúpenie podľa bodu 9.1, 9.2 môže kupujúci využiť aj vzorový formulár poskytovaný zo strany predávajúceho, ktorý tvorí prílohu Podmienok.

9.3. Ani ako spotrebiteľ však kupujúci nemôže od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:

9.3.1. predaj Tovaru, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý nemôže predávajúci ovplyvniť a ku ktorému môže  dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;

9.3.2. predaj alkoholických nápojov, ktorých Cena bola dohodnutá v čase uzatvorenia Zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich Cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré nemôže predávajúci ovplyvniť;

9.3.3. predaj Tovaru, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, ktorý bol vyrobený pre kupujúceho na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa;

9.3.4. predaj Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze a Tovar, ktorý bol po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;

9.3.5. predaj Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;

9.3.6. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak došlo k porušeniu pôvodného obalu;

9.3.7. predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;

9.3.8. poskytovanie elektronického obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Zmluvy a predávajúci oznámil kupujúcemu, že nemá právo na odstúpenie od Zmluvy.

9.4. Lehota na odstúpenie podľa čl. 9.2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak kupujúci v jej priebehu odošle oznámenie, že od Zmluvy odstupuje.

9.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy bude kupujúcemu Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než kupujúci Tovar vráti či preukáže, že došlo k jeho zaslaniu späť predávajúcemu. Tovar sa vracia čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.

9.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 9.2Podmienok je kupujúci povinný v lehote do 14 dní od odstúpenia predávajúcemu Tovar zaslať, odovzdať Tovar predávajúcemu alebo predávajúcim poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom kupujúci nesie náklady na vrátenie Tovaru k predávajúcemu. To neplatí ak sa kupujúci a predávajúci dohodnú, že si Tovar vyzdvihne predávajúci osobne alebo prostredníctvom poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci má nárok na to, aby mu bola vrátená Cena za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý predávajúci pre dodanie Tovaru ponúkal.

9.7. Kupujúci zodpovedá za škodu v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu v takom prípade vyúčtuje predávajúci potom, čo predávajúcemu Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.

9.8. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia zo strany predávajúceho, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je predávajúci schopný kupujúcemu Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch je predávajúci povinný kupujúceho o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť kupujúcemu už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar predávajúci vráti rovnakým spôsobom akým kupujúci Celkovú cenu uhradil, pričom tým nie je dotknuté právo predávajúceho sa s kupujúcim dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.

10. Darčekové poukážky

10.1. Darčekové poukážky je možné zakúpiť formou objednávky v internetovom obchode ako každý iný produkt.

10.2. Darčekové poukážky nie je možné fyzicky odoslať, ich doručenie je realizované len elektronicky na e-mail kupujúceho, ktorý kupujúci vyplnil v objednávkovom formulári.

10.3. Darčekové poukážky zasiela predávajúci na e-mailovú adresu kupujúceho až po prijatí platby, vo formáte PDF.

10.4. Zakúpený darčekový poukaz za peniaze nie je možné vrátiť. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy o kúpe darčekového poukazu do 14 dní odo dňa prevzatia poukazu, to neplatí, ak už bol poukaz použitý v tejto lehote.

10.5. Darčeková poukážka je určená na nákup tovaru v internetovom obchode podľa aktuálneho cenníka tovaru v čase nákupu. Hodnota darčekového poukazu zahŕňa aj DPH, ktorá sa platí pri zdaniteľnom dodaní, t. j. pri kúpe tovaru.

10.6. Podmienky použitia darčekového poukazu („voucher"):

10.6.1. Hodnota uvedená na poukaze bude odpočítaná z ceny nákupu v internetovom obchode.

10.6.2. Poukaz nie je vymeniteľný za peniaze. Poukaz nie je možné vymeniť. Hodnotu poukazu je možné využiť len jednorazovým nákupom v internetovom obchode. Akákoľvek zostávajúca hodnota nie je zameniteľná za hotovosť alebo bezhotovostné alebo iné poukážky a automaticky prepadá v prospech Predávajúceho.

10.6.3. Hodnota poukazu nie je úročená.

10.6.4. Pri tovare, na nákup ktorého bola použitá poukážka, môže byť suma kupujúcemu vrátená (v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo v prípade oprávnenej reklamácie) prostredníctvom náhradného darčekového poukazu.

10.6.5. Poukaz je platný do dátumu uvedeného na poukaze, po ktorom sa voucher stáva neplatným.

10.6.6. Poukážku je možné použiť len na úhradu nákupu tovaru podľa aktuálneho cenníka tovaru v čase nákupu v internetovom obchode. Kúpa tovaru sa riadi platnými obchodnými podmienkami predávajúceho.

10.6.7. Po použití kódu na zaplatenie nákupu v internetovom obchode sa poukaz stáva neplatným.

10.6.8. Ak sa poukaz nepoužije počas doby jeho platnosti, prepadne bez nároku na predĺženie doby jeho čerpania alebo vrátenie jeho hodnoty v peniazoch.

10.6.9. Predávajúci nezodpovedá za stratu, zničenie alebo odcudzenie poukážky a v takýchto prípadoch neposkytuje žiadnu náhradu.

11. Podávanie podnetov a sťažností

11.1. Kupujúci ako spotrebiteľ je oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: objednavky@healthfactory.sk.

11.2. O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás bude predávajúci informovať e-mailom zaslaným na e-mail kupujúceho.

11.3. Vzhľadom k tomu, že prevádzkovateľom e-shopu je predávajúci so sídlom v inom členskom štáte EÚ, môže sa spotrebiteľ obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum v SR (esc-sr.sk).

14.4. Podnet na vykonanie kontroly, ak kupujúci nie je spokojný s vybavením podnetu alebo sťažnosti, môže podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

12. Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi

12.1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: objednavky@healthfactory.sk, ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil reklamáciu alebo kupujúci sa domnieva, že predávajúci porušil práva kupujúceho. Ak odpovie predávajúci na žiadosť kupujúceho zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov („Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov („Zákon o alternatívnom riešení sporov“).

12.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

12.3. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.

12.4. Kupujúci má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

 

  1. Záverečné ustanovenia

 

13.1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ riadia sa tieto Podmienky rovnako i kúpne zmluvy uzatvorené v internetovom obchode, slovenským právom.

13.2. Ak je kupujúcim podnikateľ, strany zjednávajú, že tieto Podmienky rovnako i kúpne zmluvy uzatvorené v internetovom obchode, sa riadia právnym poriadkom České republiky.

13.3. Všetka písomná korešpondencia medzi predávajúcim a kupujúcim bude prebiehať elektronickou poštou. E-mailová adresa predávajúceho je uvedená u identifikačných údajov predávajúceho (čl. 13.12). Predávajúci bude doručovať korešpondenciu na e-mailovú adresu kupujúceho uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú kupujúci predávajúceho kontaktoval.

13.4. Zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim. Predávajúci je však oprávnený zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny.

13.5. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie predávajúci zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má predávajúci i kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť.

13.6. Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.

13.7. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u predávajúceho, ale nie je kupujúcemu prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostane kupujúci e-mailom a bude teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez súčinnosti predávajúceho. Predávajúci odporúča vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.

13.8. Na činnosť predávajúceho sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.

13.9. Ak je kupujúcim podnikateľ, Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle § 1820 ods. 1 bod. n) Občianskeho zákonníka.

13.10. Všetky práva na webovú stránku predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozloženia stránky, fotografií, videí, grafiky, ochranných známok, log a iného obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Bez súhlasu predávajúceho je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webovú stránku alebo jej časti.

13.11. Ak akékoľvek ustanovenie zmluvných podmienok je alebo sa stane neplatným, zjavným alebo neúčinným, nebude to mať vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení podmienok. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade, že sa akékoľvek ustanovenie Podmienok považuje za neplatné, zjavné alebo neúčinné, prednosť má ustanovenie, ktorého význam sa čo najviac približuje neplatnému, zjavnému alebo neúčinnému ustanoveniu.

13.12. Kontaktné údaje predávajúceho: Health Academy s.r.o., adresa sídla Zbraslavská 22/49, 159 00 Praha 5, Česká republika, adresa elektronickej pošty: objednavky@healthfactory.sk, telefón: +421 919 434 552, (Po – Pi od 9:00 do 16:00), sociálne siete: Facebook healthfactoryczsk (Po – Pi od 9:00 do 16:00). Predávajúci neposkytuje iný prostriedok on-line komunikácie.

13.13. Svoju informačnú povinnosť voči kupujúcemu v zmysle článku 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) v súvislosti so spracúvaním osobných údajov kupujúceho na účely plnenia kúpnej zmluvy, na účely dojednávania kúpnej zmluvy a na účel plnenia verejnoprávnych povinností predávajúceho predávajúci plní prostredníctvom osobitného dokumentu - Podmienky ochrany osobných údajov.

13.14. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 03.2023. Práva a povinnosti vyplývajúce z platnosti predchádzajúcej verzie Podmienok zostávajú nedotknuté.